Tolerované potraviny

Aby dieta byla snesitelnější, zahrnul do ní dr. Dukan i tolerované potraviny.
Jsou to potraviny, které nejsou úplně podle Dukanových zásad, ale v malém množství nenadělají mnoho škody, ale zajistí hubnoucímu zpříjemnění diety a mnohem větší rozmanitost v receptech.

V 1. ofenzivní fázi raději tolerované potraviny vynechejte, protože brzdí hubnutí.
V 2. alternativní fázi je povoleno denně zkonzumovat pouze 2 dávky tolerovaných potravin.
Ve 3. konsolidační fázi už můžete zvýšit tolerované potraviny na 3 dávky denně.
A ve 4. fázi definitivní stabilizace už máte povoleny všechny potraviny.Dukan 71a

Tolerované potraviny jsou povoleny od 2. fáze:
Kukuřičný škrob (1 dávka = 1 lžíce = 15 g)
Sójová mouka (1 dávka = 20 g)
Lupinová mouka (1 dávka = 30 g)

Pudinkový prášek obsahující pouze kukuřičný škrob (1 dávka = 1 lžíce = 15 g)
Nízkotučný sýr do 7% tuku (1 dávka = 30 g)
Sušené odtučněné mléko (1 dávka = 3 lžíce)
Odtučněná smetana do 5% tuku (1 dávka = 2 lžíce)
Kokosové mléko (1 dávka = 10cl) – ne častěji než 1x týdně
Strouhaný kokos nebo kokosová moučka (od 3. fáze 40 g měsíčně)

Nízkotučné kakao bez cukru do 12% tuku (1 dávka = 1 lžíce) 
Oříškovo-čokoládová pomazánka bez cukru = náhražka Nutely (1 dávka = 2 lžíce)Dukan 8a
Hořká čokoláda bez cukru – nejlépe aspoň 70% a víc kakaa (1 dávka = 2-3 čtverečky = cca. 10 g)
Teriyaki omáčka (1 dávka = 4 lžíce)
Víno – ne moc sladké (1 dávka = 4 lžíce) – pouze na vaření, kdy se alkohol odpaří

Produkty firmy Dukan obsahující ovesné otruby (müsli, sušenky, tyčinky):
buď je započítáte do otrub a o to si jich vezmete méně (nebo už nic – podle obsahu) – nejlépe u müsli, nebo si tento výrobek (sušenky nebo tyčinku) vezmete jako tolerovanou potravinu. Čokoládové müsli je ale lepší započítat nejen do otrub, ale i jako 1 tolerovanou potravinu, protože obsahuje navíc čokoládu.

Omezené potraviny jsou povoleny od 1. fáze (nepočítají se mezi tolerované potraviny, ale jejich množství je omezené):
GOJI
– sušené ovoce (1 lžíce v 1. fázi, 2 lžíce v 2. fázi, 3 lžíce ve 3. fázi, ve 4. fázi neomezeně)
Lněná semínka (1 lžička denně)
Chia semínka (1 lžíce denně)
Kečup bez cukru (1 lžíce v 1. fázi, 1 lžíce v 2. fázi v bílkovinných dnech a neomezeně v bílkovino-zeleninových dnech)
Sójový bílý jogurt bez cukru a bez fruktózy (2 ks denně)
Sójový krém nebo smetana (2 lžíce denně)
Sójové mléko (1 sklenka denně)
Sójová bílkovina (50 g za den – ne častěji než 1x týdně)
Seitan – rostlinné maso (150 g denně, pouze vegetariáni mohou 175 g)
Sypký seitan omezte na polovinu, protože 150 g  seitanu klasického dostaneme smícháním 75 g seitanu sypkého se 75 g vody. Doporučujeme max. 3 lžíce sypkého seitanu denně kvůli obsahu sacharidů a raději až od 2. fáze, abychom nezastavili hubnutí.
Pšeničné otruby (1 lžíce denně)
Při trávicích potížích anebo jako chutný doplněk některých receptů na pečivo se povoluje 1 lžíce pšeničných otrub, které si nesmíme plést s ovesnými otrubami! Není to tolerovaná potravina, takže je nemusíme počítat do těch dvou povolených tolerovaných potravin denně. Je lepší je však používat až od 2. fáze, protože obsahují sacharidy.

Omezené potraviny jsou povoleny od 2. fáze (nepočítají se mezi tolerované potraviny, ale jejich množství je omezené):
Nízkotučný jogurt bez cukru s ovocem (2 ks týdně)
Konopná semínka  (od 2. fáze 1 lžíce denně)
Čekanka (1 lžička denně)
Káva typu Caro Ricoré (1 lžička denně)
Citronová šťáva (2 lžíce denně)
Olivový olej, kokosový olej, příp. jiný zdraví prospěšný olej (max. 1 lžíce za den – čím míň, tím pro hubnutí líp)
Zdraví prospěšné oleje jsou lisované za studena. Patří mezi ně olej arganový, avokádový, dýňový, kokosový, konopný, koprový, lněný, olivový, mandlový, olej z valšských ořechů, sezamový, slunečnicový,…

Také dodržujte, abyste denně nepřesáhli 800 g mléčných výrobků včetně mléka, obsahují totiž sacharidy a mohlo by dojít k zastavení hubnutí.

 

Dukan 125a

Potřebné suroviny pro přípravu receptů najdete v našem eshopu  www.dukanovadietashop.cz