R E K L A M A
PEČUJTE O ZDRAVÍ

Dukanova dieta v restauraci

Dr. Dukan ve své knize tvrdí, že dodržování proteinové diety je v restauraci velmi jednoduché.
Nevím, jaký výběr mají francouzské restaurace, asi lepší než ty naše, jinak by toto nemohl tvrdit, ale já mám zkušenosti z našich restaurací trošku jiné. Čeho byste se měli držet?

  1. Dukan 32aNa předkrm si můžete dát třeba uzeného lososa nebo jinou rybu, nebo nějaký roast beef, či vejce v rosolu. Však vy už si budete umět vybrat podle zásad Dukanovy diety.
  2. Polévky si raději nedávejte, a když už tak pouze vývar (bez nudlí – ty nějak vylovte nebo, pokud to lze, ať Vám je tam nedávají). Ostatní polévky jsou zahuštěné moukou nebo bramborami či chlebem a to se s naší dietou neslučuje. Takže ty určitě vynechejte!
  3. K hlavnímu jídlu si vybírejte masa dovolená Dukanovou dietou, (tzn. žádné vepřové, možná tak panenku, žádné jehněčí, kačeny, husy, ani jiná tučná masa, jen ryby můžete všechny i ty tučné). Dávejte si nejlépe maso z grilu nebo steak, i když ani u toho nemáme šanci, že by to bylo připravováno bez tuku. Já si přebytečný tuk odsávám papírovým ubrouskem.
  4. Nedávejte si žádné smetanové omáčky, ani ty na sladko, (jako např. švestkovou), a už vůbec ne tatarku nebo něco takového. Já když vím, že půjdu do restaurace např. na steak, a protože nemám ráda suchá masa, doma si připravím do uzavíratelného kalíšku svoji omáčku. Smíchám netučný bílý jogurt, do kterého přidám 1 -2 lžičky mojí domácí majonézy připravené z parafínového oleje, který je jediný v Dukanově dietě povolený, přidám kapku tekutého sladidla a špetku soli, může být i bílý pepř nebo i česnek (podle chuti) a vezmu si to s sebou.
  5. Dukan 133aPřílohy úplně vynechejte. Pokud je pro Vás těžké se bez nich obejít, vezměte si z domu kousek Dukanova chleba. Já to aspoň tak dělám a vyhovuje mi to.
  6. Pozor také na grilovanou zeleninu. V našich restauracích se většinou topí v oleji. To je lepší ji nejíst. Ale pokud Vám ji takto přinesou a Vy víte, že stejně neodoláte, odsajte všechen tuk papírovým ubrouskem. Lepší je dát si zeleninu připravovanou na páře.
  7. Další úskalí mohou představovat saláty. Prý jsou dietní, ale ne vždy je to pravda!
    Zálivka v salátech je někdy tak tučná, že je to kalorická bomba. Zvlášť pokud je připravovaná z majonézy. Ale i jogurtová může být dělaná z tučného jogurtu. (Bohužel, u nás pokud chcete jogurt hustý, většinou je i tučný. Naštěstí konečně i u nás začali prodávat výborný řecký jogurt s 0% tuku, dřív jsem si ho musela vozit ze zahraničí.) Proto já, když si dávám salát, vždy požádám, aby mi dresink dali bokem (v zahraničí: separate). Když mi ho donesou, snažím se zjistit, zda je jogurtový nebo majonézový, či hořčicový. Majonézový nejím vůbec, to někdy použiji tu svou jogurtovou omáčku, co jsem ji popisovala, že si ji nosím ke steakům. Pokud je jogurtový nebo hořčicový nakapu si ho tam jen malinko, abych si to aspoň trošku užila, ale nesmím to dělat často.
    Pokud si dám jen malý míchaný salát k masu, kde je octová zálivka, poprosím, ať mi tam nedávají olej a tu sladkokyselou vodu už tak moc neřeším, jen každé sousto salátu, než ho dám do pusy, trošku od té zálivky oklepu.Dukan 142a
    Nebo je také fajn, (i když v životě bez diety jsem to úplně nesnášela), když mi donesou jen nakrájenou zeleninu bez zálivky, (čemuž já tedy neříkám salát, ale v hodně restauracích ano), no a já si ho dochutím sama pomocí soli a balzamikového nebo jiného octa. Olej nikdy nepřidávám, i když v poslední době dr. Dukan povoluje 1 lžíci olivového oleje denně jako tolerovanou potravinu. Ale to už je na Vás, jak si to zkombinujete.
  8. Pokud si ostatní dávají zákusek, většinou na něj máme chuť také. Tak tady je pouze jedna rada. Musíte to vydržet! Můžete si však místo zákusku dát kávu, já si dávám latte, i když vím, že tam jistě nedávají nízkotučné mléko, ale je to pořád lepší než zákusek. Kávu si sladím umělým sladidlem a pokud Vám to nevadí, tak neslaďte vůbec.
    Pokud Vás však káva vůbec neuspokojí a Vy víte, že to bez dezertu nevydržíte, vezměte si z domu nízkotučný jogurt, může být i s příchutí ovoce (ten ale jen výjimečně), nebo si doma připravte s sebou nějaký dezertík. Jistě jim to v restauraci vysvětlíte, proč máte vlastní zásoby.
  9. Alkoholu se úplně vyhněte, musí Vám stačit voda (i sycená) nebo nápoje s umělým sladidlem, což u nás v restauracích přestavuje pouze cola light nebo zero na rozdíl od ciziny, kde je sortiment daleko širší. Někdy si nosím v kabelce sáček Bolera, a když už mi při delší návštěvě restaurace leze voda i ušima, přisypu si do ní Bolero a hned tak získám jiný povolený nápoj.

No tak snad je to všechno. I restaurace se dá přežít bez zbytečných dietních chyb. Jen je to náročnější. Tak se držte, ať si to nepokazíte!